Τα εργοτάξια σε όλο το μήκος των δύο πρώτων εργολαβιών του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία επισκέφθηκε η Βουλευτής Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα, μετά και τα ερωτήματα που έθεσε κοινοβουλευτικά για την επανεκκίνηση των έργων. «Οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στις εργολαβίες εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων των ανάδοχων εταιρειών φαίνεται να ξεπερνώνται, έπειτα από την οριστική κήρυξη των εταιρειών ως έκπτωτων –λύση που προβάλλαμε από την αρχή ως πιο ωφέλιμη για το δημόσιο συμφέρον και την ολοκλήρωση του έργου έγκαιρα και χωρίς προβλήματα χρηματοδότησης .», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του γραφείου της Βουλευτή, που συνεχίζει:
»Όπως ενημέρωσε την κ. Φούντα ο Προϊστάμενος της υπηρεσίας και υπεύθυνος του έργου στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κατσίκας, αλλά και ο επιβλέπων μηχανικός του Υπουργείου για τις δύο πρώτες εργολαβίες του έργου κ. Δασκαλής, οι κατασκευαστικοί ρυθμοί στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού ολοένα και αυξάνουν, καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία αλλαγής στα έργα κατασκευής, ενώ υποβλήθηκαν και τα νέα κοινοπρακτικά σχήματα που αφορούν την 2η και την 3η εργολαβία.
Το χρονοδιάγραμμα φαίνεται να προκρίνει πλέον οριστικά την ολοκλήρωση των έργων στο τέλος του 2015, ενώ είναι πολύ πιθανό μεγάλο τμήμα της πρώτης εργολαβίας από το Άκτιο ως την Βόνιτσα να δοθεί στην κυκλοφορία πριν το τέλος του χρόνου.
Η κ. Φούντα είχε την ευκαιρία να δει από κοντά την εξέλιξη των εργολαβιών, από το Άκτιο ως τον Δρυμό περίπου. Η Βουλευτής και οι υπεύθυνοι του έργου μίλησαν αναλυτικά για την σπουδαιότητα του έργου, τα νέα χρονοδιαγράμματα, τις όποιες αστοχίες των μελετητών στην χάραξή του, αλλά και τις υπερδιαστασιολογήσεις στις κατασκευαστικές επιλογές. Εκτενής συζήτηση έγινε για το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων, οι οποίες εξακολουθούν να μην έχουν ολοκληρωθεί, τραβώντας σημειακά «πίσω» το έργο. Σημαντικό πάντως είναι πως τα περισσότερα κατασκευαστικά και λειτουργικά προβλήματα φαίνεται να λύνονται –όχι πάντα με την πιο συμφέρουσα για το δημόσιο λύση λόγω της μελέτης- και ότι οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν ίσως πλέον να αποτελούν παρελθόν. Ο νέος χρονικός προγραμματισμός με αναφορά στο τέλος του 2015, είναι εφικτός, αρκεί οι επιλογές να χαρακτηρίζονται -από εδώ και πέρα- από σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Η Βουλευτής, αφού παρέλαβε τα σχέδια των εργολαβιών και τα νέα αναλυτικά χρονοδιαγράμματα, δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Πρόκειται για ένα σπουδαίο έργο που θα δώσει πνοή στην Βόρεια Αιτωλοακαρνανία, στην -δυστυχώς- αντιμετωπιζόμενη ως “ακριτική”, που διαχρονικά υστερούσε σε υποδομές και άρα δυνατότητες ανάπτυξης. Σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Ακτίου Βόνιτσας, αυτό το έργο μπορεί να αποτελέσει έργο τομή για τα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα της περιοχής. Χρειάζεται να δοθεί βάρος κατά προτεραιότητα στον άξονα Άκτιο-Αμβρακία για να μπορέσει να παίξει καθοριστικό ρόλο για το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας, συμβάλλοντας στην αλλαγή του αναπτυξιακού προτύπου της περιοχής, στην ενίσχυση-αξιοποίηση των υφιστάμενων δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, για να μπορέσει να συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων κι επισκεπτών.
Είχαμε εγκαίρως εκφράσει την ανησυχία μας για την εξέλιξη του έργου επισημαίνοντας, με κάθε τρόπο και σε κάθε αφορμή, την αδυναμία των αναδόχων να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα, να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου.
Σήμερα, με την επαναλειτουργία των εργολαβιών, απαιτείται η ενίσχυση και υποστήριξη του μηχανισμού παρακολούθησης και εποπτείας της εκτέλεσης του έργου, αλλά και ο συντονισμός των υπηρεσιών με τις κατασκευάστριες εταιρείες, ώστε να αποφευχθούν οι όποιες παραλείψεις και λάθη του παρελθόντος».
Την επόμενη εβδομάδα κανονίστηκε νέα συνάντηση με την βουλευτή και τους υπεύθυνους, για επίσκεψη στις εναπομείνασες δύο εργολαβίες του έργου, από τον Δρυμό έως την λίμνη Αμβρακία.»